Nem véletlen, ha nem ismerős a C-Quattre név – mi ezt a típust C4 néven ismertük, méghozzá évekkel ezelőtt, és egy kicsit más formában. Részleteiben persze ismerős lehet, de ebben a formában még számunkra is új volt.
A C-Quattre nem más, mint a C4 előző generációjának négyajtós változata, amelyet Kínában gyártanak és forgalmaznak. A formatervet alaposan átdolgozták, teljesen más, emelt far-részt kapott az autó, és a C-Elysée-éhez hasonló hűtőmaszkot, a régi C4-essel fennálló rokonságról csak a változatlanul hagyott tetővonal árulkodik. A név egyébként a C4 francia nyelven betűvel leírt megfelelője, és azért volt rá szükség, mert Ázsiában a 4-es szerencsétlen szám, így típusjelzésekben inkább kerülik a kiírását.
Maga a modell már nem új, viszont a VTS változat az, és amiért figyelmet érdemel, az a túlzó stílus. Bár az autó nem gyenge – 2 literes, benzines szívómotort kap, 143 lóerővel – a küszöbtoldások, a diffúzor, az első és hátsó légterelők és a nagy felnik alapján legalább dupla ekkora teljesítményre számítanánk. A motorháztetőn vágott nyílások még az utólagos tuningban is túlzásszámba mennek, különösen ekkora teljesítmény mellett, de úgy néz ki, Kínában most ez a menő: még sokkal többet mutatni, mint ami valóban van, még ha az nem is kevés.
A VTS a Citroen egyik pekingi újdonsága lesz, de nem az egyetlen: ott a még sportosabb DS 5LS R, amelybe egyenesen a nyugdíjazott DS3 WRC hajtáslánca került. Lehet, hogy ide jobban passzolt volna.