A BMW az 1985-ös Genfi Autószalonon mutatott be először olyan modellt, amelyre rákerült az M5 embléma. Igaz, az E28 előtt is készült már erős, sportos ötös, de azt akkor még csak E12 M535i-ként emlegették. Az első igazi M5-ösbe 3,5 literes sorhatos került, 286 lóerővel és 360 newtonméteres nyomatékkal.
A következő szériát, az E34-et 1988 januárjában mutatták be. Itt már a 3,5 literes motor mellett 3,8-as hathengeres is megjelent - előbbi 315, utóbbi 340 lóerő leadására volt képes. Az E39 1998-as bevezetésével aztán V8-ra váltottak: öt literből mintegy 400 lóerőt tudtak kihozni az M-részleg mérnökei.
Az E60-as sorozatnál ismét nőtt a hengerek száma: brutális erejű, 507 lovas V10-essel gördült ki a gyárból a sportlimuzin. A jelenlegi, F10-es kódjelű generációnál visszatértek a V8-ashoz, a teljesítmény azonban nem csökkent. A 4,4 literes, ikerturbós motor 560 lovas, nyomatéka 680 newtonméter. A mindenkori M5-ösök kiemelkedő teljesítményéhez persze hozzáigazították a futóművet és a fékeket is, így kimondottan élvezetesen vezethető, kényelmes limuzinok születtek.
A bajor gyártó most egy rövid, alig egyperces videóval tiszteleg az M5 harminc éves jubileumi előtt. Ebben az éppen aktuális M5-össel való csapatás mellett néhány képkocka erejéig az elődmodellek sziluettje is feltűnik, a végén pedig egy csokornyi léggömbbel köszöntik fel a mára legendássá vált modellt. A BMW-nél azt ígérik, hogy a következő hetekben és hónapokban minden szériáról külön-külön is megemlékeznek.
A kerek évfordulóra egy meglepetéssel is készülnek, melyet a goodwoodi Festival of Speeden leplezhetnek le - nem lepődnénk meg túlzottan, ha egy limitált példányszámú különmodellel ünnepelnék meg az M5-ös születésnapját.
Ha pedig már M5, mivel is emlékezhetnénk meg méltóbb módon, mint Karotta már-már kultikusnak számító tesztjével:
Akinek pedig még ez sem lenne elég, azt is megmutatjuk, hogyan nyúztunk M5-öst tíz évvel ezelőtt: