A rontópál a Bentleynél folytatja
Wolfgang Dürheimer hűséges elvtárs lehet, ha egy évvel csúfos bukása után újabb vezető állással kínálták meg. Ő volt az, aki kidobta az összes villanyautó-projektet az Audi fejlesztési programjai közül, sok milliós kárt okozva a cégnek, mielőtt valaki felfigyelt a különös döntésekre magasabb szinten, és elmozdította. Mindez 2013 júniusában történt, azóta parkolópályán volt, a VW csoport autósport-részlegének képviselőjeként, ám úgy tűnik, most a Bentley elnök-vezérigazgatójaként folytathatja pályafutását a cégen belül.
Dürheimer egykor a BMW-nél kezdett, 1986 és 1999 között ott töltött be különféle pozíciókat, majd a Porschéhez ment, ahol egyebek közt a Cayman kifejlesztését is irányította. Onnan szerződött a VW csoporthoz, ahol már dolgozott a jelenlegi posztján. Akkor a Bentley és a Bugatti vezérigazgatói teendőit látta el. 2012-ben került az Audihoz a kutatás-fejlesztési részleg élére. Ám ahogy egyesek kíméletesen fogalmaztak, e márka komplex jellegével képtelen volt megbirkózni, ezért került a helyére a VW korábbi fejlesztési igazgatója, Ulrich Hackenberg.
A régi-új vezér jókor érkezik a Bentleyhez: a márka épp növekedésben van, csak tavaly 19%-kal nőttek az eladások. Ráadásul újabb modellek bevezetését tervezi az anyavállalat: készül a Bentley hobbiterepjárója, amely rövidesen tovább javíthatja a számokat. Az persze nagy kérdés, hogy Dürheimer képes lesz-e fenntartani a növekedési trendet, vagy itt is hoz néhány gyors, de ostoba döntést.