Elkészült a Peugeot csodafegyvere
Azt már korábban bejelentették, hogy a Peugeot visszatér a Dakar rali mezőnyébe, és már most, több mint hét hónappal a rajt előtt megmutatták, milyen lesz a gyári versenyautó.
Bár a reklám kedvéért a 2008-asról nevezték el a gépet, egyértelmű, hogy a hűtőrács formáján túl semmi közös nincs a két névrokonban. A 2008 DKR – így hívják a versenyautót – hátsókerék-hajtású és 94 cm átmérőjű Michelin terepgumikon ágaskodik. A sárvédők ugyanis jó két arasszal a kerekek felett kezdődnek, így az új versenyautó még radikálisabban néz ki, mint távoli elődei, a 205 T16 és a 405 T16 Dakarra felkészített változatai az 1980-as évek második feléből.
A műszaki részleteket egyelőre nem osztotta meg a Peugeot, bár az autó kialakítása alapján valószínű, hogy középmotoros konstrukció lesz. Erre utal legalábbis az ajtók mögött kialakított két hatalmas légbeömlő. A motor is csaknem bármilyen lehet, a tavalyi Pikes Peak prototípus V6-osának egy változatától a WRC-kben használt négyhengeres turbós benzinmotorig.
Az autót először a pekingi Auto China kiállításon mutatják be a közönségnek, de ez lényegében csak a prototípus, hisz jövő januárig rengeteg tesztelésen és módosításon kell még átesnie, hogy a lehető leggyorsabb és legmegbízhatóbb legyen a rajtig. Mivel a Dakaron egy ideje nem indítanak gyári csapatokat, a Peugeotnak jó esélye van rá, hogy már az első évben taroljon a világ talán legismertebb tereprali-versenyén.