Megmutatták az új Mazda sportkocsi gerincét
Az előzetes találgatásokkal ellentétben a Mazda nem mutatta be New Yorkban az MX-5 következő generációjának prototípusát, de a pletyka nem is volt egészen alaptalan. Amit láthat a közönség, az az autó lényege, a hajtáslánc és a futómű – és ez önmagában is igen látványos.
Az elrendezés természetesen marad: a motor és a váltó egy kompakt egység, amelyet hosszában építenek be az első tengely mögé. Mötötte a kardán a megszokott merevítéssel, a differenciálmű, és arra ráépítve a hátsó futómű. A részletmegoldásokon sem változtattak igazán látványosan: elöl továbbra is precíz kettős keresztlengőkaros futóművet találunk, hátul pedig viszonylag komplikált többlengőkaros megoldást használtak, akár az aktuális változatban.
Bár a műszaki részletekről továbbra is hallgat a Mazda, azt mondják, 100 kilogrammot sikerült faragniuk az autó tömegéből, ami azt jelenti, hogy a vászontetős kivitel egy tonna alatt lehet, de összecsukható keménytetővel sem nyom majd többet 1075 kilónál. Ez pedig akkor is érezhető lenne a dinamikáján, ha a motorok nem változnának. A pletykák szerint azonban két, az eddigieknél jóval hatékonyabb, de hasonlóan erős négyhengeres benzines kerül a negyedik generációba. A csúcsváltozatba 2, az alapmodellbe 1,5 literes Skyactive-G motor kerülhet – mindkettő nagyon magas kompresszió-viszonyú, közvetlen befecskendezéses szerkezet.
A hajtáslánc bemutatása azt jelzi, hogy a következő MX-5 már nincs messze. Ha minden igaz, jövőre kerül gyártásba, bár nem kizárható, hogy már az idén, valamikor az év vége felé megtartják a bemutatóját.