Túl célszerű a sport-Volkswagen?
Csak Volkswagenes mércével tűnik sportosnak a New Midsize Coupé, viszont egész jól néz ki, és kifejezetten praktikus. Az az érzésünk, ha ezt gyártásba küldik, a Jettára már senki nem lesz kíváncsi.
A vázlatokon még sokkal dögösebbnek tűnt, de mire kézzel fogható formába öntötték, egy kicsit kivesztek belőle az eredetiség. Nem néz ki sokkal érdekesebben, mint bármelyik Passat, és nagyon messze van a Passat CC VW mércével radikális karakterétől. Csak az arányokon, a nagy kerekeken és az övvonal meredek szögén érezni, hogy a VW tervezőrobotjait sportfokozatba kapcsolták.
A tanulmány a Jetta műszaki alapjaira épül, de az arányai nagyon mások. A hossza 4,597 méter, azaz rövidebb a Jettánál, viszont a szélessége 1,838 méter, több, mint a Passaté. A magassága nem átlagon aluli, 1,422 méter – az viszont feltűnő, hogy a méretek mennyire közel állnak a Mercedes CLA-éhoz. A négyajtós kupéhoz képest hagyományos tetővonalnak persze előnyei is vannak: a gyáriak szerint akár öt felnőtt is elfér az autóval, ráadásul a csomagtartó is 500 literes, ami ebben a kategóriában még mindig bőven több, mint elegendő.
Az NMC-be egyébként a Golf GTI 220 lóerős, kétliteres turbós négyhengeresét építették, 7 fokozatú DSG váltóval, így akár 6,5 másodperc alatt elérhető a 100 km/h, a gép végsebessége pedig 244 km/h. Ráadásul papíron akár 6,4 liter benzinnel is elmegy száz kilométert, bár kérdéses, hogy ez az információ mennyire tekinthető mérvadónak egy ennyire gyors autó esetében.
A kidolgozottsága alapján azon sem csodálkoznánk, ha az NMC-ből akár egy éven belül szériamodell válna, bár nagy kérdés, hogy mekkora a kereslet egy újabb, közel észrevétlen Volkswagenre.