A Morgan Speedster különleges alkalomra készült: a kis brit manufaktúra az idén száz éves. Így igyekeztek egyetlen autóba egyesíteni a legjobb technikát és a legjellegzetesebb hagyományokat, amelyek a márkát azzá tették, ami.
A Speedster természetesen a klasszikus Morgan sportkocsi-karosszériát kapja, kézzel megmunkált alumínium karosszériaelemekkel, és a jól bevált fa-fém építésű alvázzal – és a legjobb elérhető technikával. A bevált 4,8 literes BMW V8-ast építik az autó orrába – ez a szívómotor ugyan nem a létező legerősebb, de spontán reagál, és 367 lóerejével bőven elég erős, hogy falevélként repítse a Plus 8 karosszériáját. Az évfordulós sportkocsi így elképesztően megy, 4,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebessége viszont 240 km/h. Ez utóbbi nem tűnik soknak, de a szélvédő nélküli autóban már a fele is fájdalmas lehet, ha nem öltözik a sofőr megfelelően. Váltóból kétfélét kínál a Morgan: a hatfokozatú kézi mellett kérhető az autó hatsebességes ZF automatával is – nyilván az amerikai és japán vásárlók kedvéért.
A Plus 8 sorozat legújabb tagját júniustól lehet majd megvásárolni, öt híján 70 ezer fontért, ami átszámítva úgy 26 millió forintnak felel meg. Ám nyilván akad majd elegendő rajongó, aki ennyit sem sajnál, hogy a legnagyobb hagyományokkal rendelkező autógyár talán eddigi legjobb sportkocsiját a magáénak tudhassa.