Meglepő, hogy épp a BMW próbálkozik a mentőknél, ahol a belépő valamiféle tágas, egyterű jármű, olyan, amibe gond nélkül befér legalább egy hordágy. A gyártónak nincs haszonjármű-részlege, ennek ellenére egészségügyis egyenruhába öltöztettek két autót, egy X1-est és egy X5-öst.
Az két szabadidő-autó olyan esetben lehet hasznos a mentők számára, amikor a beteget nem kell, vagy nem lehet autóval szállítani, viszont gyorsan ki kell érni a helyszínre, akár az épített utaktól egy kicsit távolabb. Hogy a LED-es kék fényeken kívül egész pontosan mit építettek a mentőautóikba a BMW fejlesztői, azt egyelőre nem árulták el. Az is kérdéses, hogy mekkora az igény az efféle, az életmentésben csak félmegoldást jelentő járművek iránt. A BMW nyilván tisztában van vele, hogy a mentőknek járművet eladni jó üzlet: ha bejutnak erre a viszonylag zárt piacra, az biztos, stabil bevételt ígér, hisz nyugaton a mentők sem spórolnak a gyári alkatrésszel, ha szükség van rá, és egy ilyen autóval általában sokkal többet mennek, mint egy polgári célú luxusmodellel.
A BMW-nek jelentős tapasztalatai vannak rendőrségi járművek építésében, és ha a mentő-piacra is bejutnak, azzal akár megtöbbszörözhetik a speciális járművek gyártásából származó jövedelmüket.