Sokáig úgy tűnt, a kissé ügyetlen Focus ST marad a legkomolyabb sportmodell a Ford kínálatában, az igényesebb és drágább RS-re nem szánnak további forrásokat. Ám a legújabb információk szerint időközben belátták, hogy szükség van a csúcsváltozatra.
A hírek szerint ha viszonylag későn is, de hozzáfogtak a fejlesztéshez, így 2016-ra elkészülhet a Focus RS harmadik generációja, amelybe a legnagyobb, 2,3 literes négyhengeres Ecoboost turbómotor kerül. Ez állítólag 330-350 lóerő körül lesz, ennek ellenére nem valószínű, hogy készül belőle összkerék-hajtású változat. Helyette fékekkel szimulált önzáró differenciálművel, illetve az előző RS-ben már bevált függőcsapszeges felfüggesztéssel próbálják megtartani az iszonyú erejű Focus irányíthatóságát akár nagy gyorsítások közben is. Így remélhetőleg jobb lesz a végeredmény, mint a fronthajtáshoz szintén túlzottan erős Focus ST esetében.
A fejlesztés késői elkezdése persze azt is jelenti, hogy a harmadik Focus RS az első generációhoz hasonlóan meglehetősen rövid ideig maradhat gyártásban. Az aktuális Focus modellciklusa ugyanis 2017-2018 körül véget ér. Ez pazarlásnak tűnhet, de ha azt nézzük, hogy a néhány ezres szérianagyság és az alkalmazott drága műszaki megoldások miatt a Ford valószínűleg az RS minden egyes példányán veszít majd, a Ford még jól is jár a rövid gyártással. Ennek ellenére az RS mindenképp hasznot hoz a márkának és a típusnak, hisz a kategória legerősebb autói közé tartozik majd, és ezzel sokat használhat a Ford arculatának.