Az idén hamrinc éves a BMW M5, ennek örömére a gyáriak készítettek egy ünnepi változatot 30 Jahre néven. Ez azonban nem csupán egy újabb, szokatlan színösszeállítású, sorszámozott, de egyébként közönséges M5-ös: a műszaki tartalmát is módosították.
A leglényegesebb változás a motor teljesítményének növekedése. A 4,4 literes, ikerturbós V8-as ugyan nem arról ismert, hogy egyszerűen tehető erősebbé – a hengersorok közt elhelyezett turbófeltöltők miatt minden hőterhelés-növekedésre érzékeny – de úgy tűnik, negyven lóerő többlet még akadt benne. Így pontosan 600 lóerő leadására alkalmas, a csúcsnyomatéka pedig kerek 700 Nm-re emelkedett. Ez már kimutatható javulást eredményez az autó gyorsulásában: az 1,87 tonnás óriás 3,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, négy tizeddel gyorsabban, mint az alapkivitel. A végsebességet sem 250 km/h-ra állították be az elektronikával, hanem 305-re, így alighanem ez lesz a ma elérhető leggyorsabb gyári BMW.
Persze a megszokott trükköket is bevetették: van csak ehhez a sorozathoz elérhető hétküllős felni, spéci sötét-ezüst fényezés, sorszámos táblácska és persze csak itt elérhető belső kárpitozás. Ezekről az igazi rajongók akár fel is ismerhetik, hogy ez a harmincéves különkiadás, bár gyaníthatóan inkább az extérm végsebesség jelenti majt az igazi vonzerőt, nem a típusváltozat várható gyűjtői értéke.