Olyan, nagyobb súlyú államok esetében, mint Kína, az Egyesült Államok, Németország vagy akár Franciaország, szinte természetes, hogy a hazai ipar szállítja az állami vezetés járműflottáját. Oroszországban ezt a feladatot a ZIL látta el, legalábbis korábban, de Borisz Jelcin óta nemigen vették igénybe a 70-es éveket idéző páncéllimókat. Putyin, Medvegyev és a többi magas rangú tisztségviselő inkább Mercedesekkel, és más, jórészt Németországból származó korszerű luxuslimóval közlekedett, annak ellenére, hogy a szándék és a pénz sem hiányzik egy hazai luxusmodell kifejlesztéséhez.
Korábban még ilyen irányú ígéretet is tett a Putyin-kormányzat, de sem a ZIL, sem a többi, még fennmaradt orosz autógyár nincs olyan műszaki színvonalon, amilyenre egy korszerű luxusautó kifejlesztésénél szükség volna. Az ipari és kereskedelmi miniszter azonban bejelentette, hogy felfogadták a Porsche Engineeringet, a stuttgarti sportkocsigyártó bértervezéssel foglalkozó részlegét, és megrendeltek egy egész autócsaládot. Háromféle típus épül majd ugyanazokra az alapokra, egy limuzin, egy egyterű és egy terepjáró. Ezeket elsősorban persze az állami flotta igényeinek megfelelően alakítanák ki, de több mint valószínű, hogy készülnek majd polgári változatok is.
A gyártásnak persze Oroszországban kel folynia: ha minden igaz, erre a feladatra az eddig elsősorban terepjáró modelljeiről ismert UAZ-t jelölték ki. A tervek szerint a gyártásnak már 2017-ben el kellene kezdődnie, és valószínű, hogy mindent meg is tesznek majd annak érdekében, hogy tartsák az időtervet, hisz az aktuális kormányzat kommunikációjában nagyon fontos elem a nemzeti büszkeségre való hivatkozás. Ez pedig sokkal hitelesebben hangoznék olyan emberek szájából, akik nem a legfrissebb import-luxuslimuzinból szálltak ki néhány perccel korábban.