Angol hölgy a Citroën élén

2014.05.09. 06:11

Több szempontból is meglepő az új Citroën márkaigazgató személye. Linda Jackson csupán a második női csúcsvezető az iparágban a General Motorst igazgató Mary Barra után, de a PSA történetében az is ritkaság, hogy nem egy francia vezeti a 95 éves autómárkát.

Jackson eddig a Citroën brit részlegét vezette, most azonban a teljes márka vezetését ő veszi át. Pontosabban az eddigi Citroën felét, hisz az igazgatóváltással együtt leválasztják a DS márkát, amely a PSA vállalatcsoporton belül önálló részlegként él majd tovább. A DS külön igazgatót is kap: a Citroën korábbi igazgatóhelyettese, Yves Bonnefont kapta a feladatot, hogy kialakítsa a PSA komplett luxusautó-választékát, amelytől elsősorban Kínában várnak komoly sikereket. Az igazgatóváltás egyenes következménye a tulajdonosi struktúra megváltozásának, hisz a Citroënt vezető Frederic Banzet a Peugeot család tagja, amely nemrég elvesztette az abszolút irányítást a PSA konszern felett. Banzet állítólag marad a családi üzletben: az FFP-ben, a Peugeot család vagyonát és befektetéseit kezelő vállalkozásban kap majd új állást. Egyébként nem csak az igazgatóságból tűnnek el a Peugeot család képviselői: a felügyelőbizottság élére is idegent ültetnek, a cég története során először. Louis Gallois foglalja el az elnöki széket, aki korábban az Airbus, illetve a francia állami vasút, az SNCF élén is állt.

A PSA Peugeot-Citroennek még mindig a Peugeot család a legnagyobb tulajdonosa 25%-nyi részvénnyel, de a kínai Dongfeng és a francia állam 14-14%-kal összesen nagyobb szavazati joggal rendelkezik, mint az alapító utódai. A két új tulajdonos-befektető egyik feltétele volt az új cégvezető kinevezése, a Renaulttól átigazolt Carlos Tavares pedig most saját embereivel tölti fel a kulcspozíciókat. A következő években igyekeznek hasznosabb típusválasztékot kialakítani: eltűnnek az egymással házon belül, közvetlenül versenyző típusok, viszont a meglevő választékkal sokkal szélesebb közönséget próbálnak elérni. Ettől a stratégiától nagyobb nyereségre, és az eladások növekedésére számítanak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.