Új szuperdízelek az Auditól
Az Audi bemutatta 3 literes V6-os turbódízel motorjának legújabb generációját. A jelenleg használt 204 és 245 lóerős változatok helyére érkezik a két új változat, amelyek már teljesítik az Euro 6 emmissziós norma követelményeit, de emellett a fogyasztásuk is érezhetően javul.
A 2967 köbcentis, 90 fokos blokk megmaradt, de a konstrukció átalakításának köszönhetően a gyengébb változat teljesítménye 218, az erősebbé 272 lóerőre nőtt. A két motor maximális nyomatékát is sikerült megnövelni: az erősebbik változat esetében a csúcsérték 500-ról 600 Nm-re emelkedett, ami nyilván érezhető lesz vezetés közben. Ezek azonban inkább csak az átalakítás járulékos előnyei: az igazán fontos az Audi szempontjából az Euro 6 besorolás, illetve a 15%-os fogyasztás- és szén-dioxid-kibocsátás. Ezeknek köszönheti az új motorpáros a Clean Diesel melléknevet is, amelyet mostantól valószínűleg az ezekkel a motorokkal gyártott autókon is feltöntetnek.
Az új V6-osok várhatóan minden hosszmotoros Audiban felbukkannak majd, az A4-estől a Q7-esig. Azt egyelőre nem tudjuk, a régebbi változaton alapuló csúcsmotort, a kétturbós 313 lóerős V6-ost is erősebbre cserélik-e, vagy eltűntetik a kínálatból – elvégre a 272 lovas erősebbik Clean Dieselhez képest nem annyival erősebb, amennyivel a duplaturbós felépítés megdrágítja a gyártást.