Takarékosabb, ugyanakkor az eddigieknél nagyobb teljesítményű motorokkal bővíti palettáját a BMW. A változások három sorozatot is érintenek, így a 2-es, a 4-es, valamint az 5-ös BMW-k is kapnak az új motorokból.
Az ötös BMW-kben használt négyhengeres dízelek az úgynevezett TwinPower Turbo technológiával készülnek. Ez tulajdonképpen egy kétliteres, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű turbómotort jelent, két különböző teljesítményszinttel. A belépőmodell az 518d, a maga 150 lóerejével, és 4,3-4,7 literes fogyasztásával. Az 520d és az 520d xDrive már 190 lóerős, és a katalógus szerint száz kilométerenként 4,3-5,4 liter gázolajat éget el.
A 4-es sorozathoz jelenleg öt különböző motorvariáns választható, ez azonban hamarosan kilencre bővül. Az új, TwinPower Turbo technológiás 420i maximális teljesítménye 184 lóerő, a 435i sorhatosa 306 lovas. A dízelek között újdonság lesz a 425d négyhengeres kétliterese, a maga 218 lóerejével, a 430d és 435d pedig 258, illetve 313 lóerőt képes leadni.
A 2-es sorozatban nyártól jelenik meg a 228i, melyet kétliteres, négyhengeres benzinessel szerelnek. 245 lóereje és 350 newtonméteres nyomatéka 5,7 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást tesz lehetővé. Emellett az xDrive összkerékhajtás is megjelenik a 2-es BMW-knél – egészen pontosan az M235i-hez lesz rendelhető. A bajorok emellett az egyestől az ötösig minden szériánál bevezetik a proaktív vezetéstámogató rendszerrel ellátott nyolcsebességes Steptronic automata váltót. Ez a navigációs rendszerrel együttműködve észleli a kanyarokat, kereszteződéseket, így választja ki az adott helyzethez megfelelő fokozatot.
A bajor gyártó emellett az extrákat és a gyári alapfelszereltséget is bővíti. A BMW Individual típusspecifikus kiegészítőket és új fényezéseket kínál a vásárlóknak.