Az Audi jövőre leváltja az R8-ast, de előtte még készít egy utolsó sorozatot. Az LMX jelzésű, korlátozott példányszámú változatból 99 példány készül, de nem csak ezért érdekes. Ez lesz az első sorozatgyártású autó, amelybe lézer-fényszórók kerülnek gyárilag.
Az R8 LMX minden egyes példányáért 210 ezer eurót kér az Audi, de ezért a sportkocsi eddigi legjobb változatát kínálják. Az 5,2 literes V10-es motor itt 570 lóerős, így az autót 3,4 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra, és 320 km/h-s végsebességet biztosít a számára. Ez azonban alig volna említésre méltó, ha az Audi nem ezeket a sportkocsikat használná fel, hogy a lézeres fényszóró-versenyben beelőzze a BMW-t. A müncheni rivális ugyanis az i8-cal mutatja be saját megoldását, és valószínű, hogy az Audinak is jobban megérte volna az R8 következő generációjával együtt bemutatni saját lézer-fényszóróit, ha nem akarja annyira az elsőnek járó figyelmet.
A két gyártó egyébként ugyanazt az Osram fényszórórendszert alkalmazza, amely az aktuális LED-fényszórókhoz képest kétszeres világítási távolságot biztosít. A 450 nm hullámhosszú, kék lézert kibocsátó lézerdiódákból lámpatestenként négyet alkalmaznak. Ezeknek a fényét alakítják egy foszfor-konverter segítségével nagy intenzitású fehér fénnyé. Az Audi rendszere 60 km/h feletti tempónál működik.