Az Ariel nevét elsősorban Atom névre keresztelt, villámgyors sportkocsijáról jegyezhettük meg. Ebből már az első változat is komoly meglepetéseket tudott okozni az óvatlan pilótáknak, később azonban még brutálisabb, V8-as kivitel is készült belőle. Utóbbi versenyre hangolva 507 lóerőt teljesít, mely az 523 kilós súlyt 2,4 másodperc alatt röpíti százra.
Most azonban nem a nyolc-, hanem a négyhengerest faragták tovább. A kétliteres, kompresszoros Honda-motor így 350 lóerő leadására képes az előd 310 lovas teljesítményéhez képest csúcsnyomatéka 343 newtonméter. A kis kaszninak köszönhetően ezzel 2,5 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásra képes a legújabb Atom.
A futóművet szintén felfrissítették kissé, a rugók és lengéscsillapítók egyaránt az Öhlins műhelyében készültek. A megdöbbentő gyorsulás és a nagy tempó persze nem elég, kellenek olyan hatékony fékek is, amelyek meg tudják állítani az autót. Így végül mind a négy kerékhez egy-egy hűtött tárcsa, valamint négydugattyús nyergek kerültek.
A 3.5R névre keresztelt újdonság nem lesz globális modell, az Egyesült Államokban ugyanis nem tervezik a forgalmazását. A gyártó ígéretei szerint azonban hamarosan bemutatnak egy paramétereiben nagyon hasonló modellt, melyet kimondottan az USA-nak szántak. A 3.5R ára Európában 80 ezer font, vagyis közel 30 millió forint lesz.