A hirtelenkék, láthatóan szénné tuningolt A3-as ugyan egyedi darab, de szinte mindene szabvány VW csoportos megodásokra épül, így egy valamire való tuningcég bármikor reprodukálhatja. És közönséges kompakt szedán létére elég durván néz ki.
Elég régi hagyomány, hogy a Wörth-i tónál évente megrendezett nagy VW GTI találkozóra – amelyen mára mindenféle Volkswagen alapú jármű előfordul – a VW csoport minden márkája készül valamivel. Az Audi tavaly például a TT ultrakönnyű változatát állította ki, az idén viszont ezzel a szupererős négyajtóssal próbálja elkápráztatni a márka rajongóit. Az A3 Clubsport Quattro már kívülről is fenyegető jelenség, 21 hüvelykes felnikkel, ránézésre rácsozat nélküli hűtőnyílással az orrán, nagy alsó légbeömlőkkel, látványosan kiszélesített sárvédőkkel, erőteljes ültetéssel és persze diffúzoros hátsó lökhárítóval.
A látvány azonban nem minden, a műszaki tartalom ugyanilyen radikális. Az autó orrába a fellelhető legerősebb motort építették, a 2,5 literes, turbós öthengerest, amelyet például az RS Q3-ba építenek. Ennél komolyabb, keresztben beépíthető sportmotor jelenleg nincs a kínálatban, ráadásul ebben az esetben nem számított sem a fogyasztás, sem a károsanyag-kibocsátás, így gond nélkül felhúzhatták a teljesítményt 200 lóerő/liter fölé. A végeredmény 525 lóerő és 600 Nm csúcsnyomaték – így hiába az 1,53 tonnás üres tömeg, az A3 Clubsport 3,6 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 310 km/h.
A Wörtherseetreffenre készülő autók eddig még soha nem kerültek gyártásba, de nem is ez a céljuk. Sokkal inkább az, hogy megmutassák, meddig lehet elmenni a Volkswagen csoport szabvány-alkatrészeinek felhasználásával. Ám a gyári kreációk a legtöbbször még így is háttérbe szorulnak a találkozó legdrasztikusabb autóátalakításai mögött.