Olcsó márkát alapít a Volkswagen
A Volkswagen eredetileg maga is tömegmárkaként kezdte karrierjét, ám már évtizedek óta afféle átmenetet kínálnak a tömegmodellek és a prémium-kategória közt. Időközben kétszer is megpróbáltak újabb olcsó márkát alapítani, de mára a Seat és a Škoda is feljebb lépett. Ám kedvező árú modellekre szükség van, így harmadszor is nekifutnak a feladatnak, és újabb márkát létesítenek.
A hírek szerint 2017-ben jelenik meg az első típus, amely már az új márkanév alatt mutatkozik be. A hadművelet Kínában kezdődik, és ha igaz, az összes modell árát 7000 euró, átszámítva úgy 2,1 millió forint alatt szeretnék tartani. Ezzel az árszinttel már megpróbálhatnak konkurenciát teremteni a helyi gyártóknak, de ha kilépnek Kínából, arra is van esélyük, hogy a Renault-Nissan olcsó márkáival, a Daciával és a Datsunnal is felvegyék a versenyt.
A tervet egy befektetői konferencián maga Martin Winterkorn, a VW konszern vezérigazgatója vázolta, de olyan részletekbe egyelőre nem ment bele, hogy az új márkának Kínán kívül szánnak-e szerepet, és ha igen, mikortól.