Olcsó óriás lesz a VW csúcsmodellje
A Volkswagen csúcsmodelljét hiába építik a legexkluzívabb körülmények között a vállalat üvegpalota-gyárában, a Phaeton mégiscsak a cég egyik legdrágább mellényúlása volt. Az Audi A8-as technikája nehezebb acéltestben, valamivel kevésbé érdekes külsővel és VW emblémával – erre kevesen haraptak rá. Ezért az utódmodell teljesen más lesz.
A márka amerikai termék-menedzsere beszélt a Phaeton második generációjáról, amely szerinte a Chrysler 300C és a Ford Taurus csúcsváltozatainak vetélytársa lesz. Ezek pedig nem olyan drága autók, árban valahol az Audi A4 és A6 közt helyezkednek el, legalábbis Észak-Amerikában. Ez pedig azt jelenti, hogy a Phaeton utódja már nem próbál S osztályú Mercedes lenni, sokkal inkább egyfajta hatalmas luxus-Passat lesz, jó ár-érték aránnyal. Így is kialakulhat persze némi belső versenyhelyzet az Audival, de egy ilyen terméknek van értelme, ez más gyártóknál már bebizonyosodott. Hasonló modell a Toyota kínálatában a Camry luxusváltozata, az Avalon, de a Hyundai és a Kia is tart efféle nagyautókat amerikai kínálatában.
A következő Phaeton persze nem csak Észak-Amerikában, de Kínában is sikerre számíthat, az azonban kérdéses, hogy egy ilyen autó Európában mennyire volna eladható. Nem kizárt persze, hogy itt egy még jobban felszerelt, és még drágább változatot kínálnak majd, de így sem valószínű, hogy az Audi A6 fölé pozicionálnák az óriás-Volkswagen utódját.
Az egész projekt azonban nem kapott túl nagy prioritást a VW programjában: Kína megmentette az aktuális Phaetont, amelyet utoljára három éve újítottak fel, az utód pedig 2018 körülre várható.