Összefog az összes japán autógyártó
A Daihatsu, a Honda, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Suzuki, a Subaru és a Toyota egységesen támogatja azt a programot, amelynek a belsőégésű motorok fogyasztásának jelentős, akár 30%-os csökkentése lenne a célja. A példátlan összefogás oka, hogy az utóbbi években az európai gyártók már hatékonyabb motorokat készítettek, mint a japán autóipar.
A programot a japán állam is támogatja – ők adják a költségvetés egy részét – maga a tudományos munka pedig a Tokiói Egyetemen és a Waseda Egyetemen zajlik majd. A kétmilliárd jen költségvetésű kutatás célja, hogy 2020-ra gyártásba kerülhessen a belsőégésű motorok új generációja, amely közel harmadával alacsonyabb fogyasztás mellett nyújtana azonos teljesítményt, mint mai megfelelői. A gyártók természetesen nem csak a költségvetés egy részével járulnak hozzá a munkához, de várhatóan saját tapasztalataikkal és eredményeikkel is.
A japán autógyártók az 1990-es évek elejétől úgy a 2000-es évek közepéig előnyben voltak a konkurenciához képest a belsőégésű motorok tervezésében, de az európai – elsősorban a német – autógyártók ma már előnyben vannak, méghozzá elsősorban a dízelmotor-fejlesztésben. Bár az utóbbi években az elektromos és hibrid járművek iránti kereslet növekedett, az előrejelzések szerint még 2030-ban is hagyományos dugattyús motor hajtja majd az eladott autók 89%-át, így a fejlesztésre még mindig megéri jelentős erőforrásokat fordítani.