Az Astra ugyan azok közé a modellek közé tartozik, amelyek segítettek kihúzni az Opelt a legmélyebb kátyúból a gazdasági válság után, de lassanként a kategória legrégebbi modelljei közé kezd tartozni. Épp ezért már készül az utód, amely könnyebbnek, és sokkal takarékosabbnak ígérkezik, bár az alapforma nem tűnik valami érdekesnek.
A képeken egyelőre erősen álcázva látható az új Astra egyik prototípusa, de úgy néz ki, a sziluett takargatásával nemigen foglalkoznak már, csak a részleteket igyekeznek elrejteni. Így jól látható a hátrafelé erőteljesen emelkedő övvonal, és úgy tűnik, a felületeket sem cizellálták túl a tervezők. Úgy néz ki, az Astra már a Monza tanulmány stílusában készül, egyszerűbb és letisztultabb lesz, mint az elődei. Ami még jól látszik a fotókon, az a viszonylag hosszú tengelytáv, amely meglehetősen tágaz belső teret ígér, sőt, mintha az első tetőoszlop is karcsúbb lenne, ami a kilátás javítását segítheti.
Műszaki szempontból állítólag sokat fejlődik az Astra K az elődeihez képest. A Delta II platform egy új változatát használják, amelyben több helyen használnak nagy szilárdságú acélt. A D2XX néven emlegetett platform így 50-100 kg súlymegtakarítást hozhat. A motorválaszték már az új fejlesztésű turbómotorokból áll majd: az alapváltozatokba ezres háromhengerest építenek, az erősebb modellekbe pedig 1,4 és 1,6 literes négyhengeresek kerülnek. A dízel-választék valószínűleg a már ismert 1,6 és 2 literes CDTi motorokból áll majd, ez utóbbiból várhatóan lesz dupla turbós kivitel is. Akad még néhány műszaki érdekesség, ha igazak a hírek: készül majd Astra hibrid hajtással, és itt kezdik majd bevezetni a dupla kuplungos váltót is, amely a GM-nél a DCG nevet kapja.
A következő Astra fejlesztése még messze nem zárult le: úgy tudjuk, a premiert valamikor jövő ősszel tartják, legalábbis ekkor érkezik az ötajtós kivitel, a piaci bevezetés és a további változatok bemutatása viszont alighanem 2016-ra csúszik át.