Megmutatták az új Citroën DS3-at
A változtatások persze nem olyan feltűnőek, hisz csupán egy alaposabb modellfrissítésről van szó, de az átszabás azért nem kizárólag kozmetikai jellegű.
A leglátványosabb változás az első fényszórókat érinti: az új DS3 változatba olyan jellegű LED-Xenon hibrid világítást szerelnek, amilyennek egyebek közt a Wild Rubis tanulmányon is találkozhattunk. Ezek a gyáriak szerint mintegy 35%-kal takarékosabbak tompított, és 75%-kal reflektor üzemmódban, mint a hagyományos halogén izzók, és mintegy 20 ezer óra működési időt biztosítanak, nagyjából a hússzorosát a régebbi megoldásoknak. Ám a Citroën szempontjából legalább ilyen fontos, hogy alapvetően változtatják meg az autók karakterét sötétben.
A DS3 műszakilag nagyrészt persze érintetlen maradt, csak néhány motoron igazítottak. Az 1,6 literes dízelmotorok teljesítménye 5-5 lóerővel, 100 illetve 120 lóerőre nőtt, fogyasztásuk pedig 3 illetve 3,6 literre csökkent száz kilométeren, egyes piacokon pedig kapható lesz a típus az 1,2 literes, 82 lóerős benzinmotor és a robotizált manuális ETG váltó kombinációjával, amely 4,1 literes fogyasztást ígér.
Mindezen felül a Citroën kidolgozott néhány újabb testreszabási lehetőséget, többek közt kínálnak lézer-gravírozott műszerfal-burkolatot, és mintás fóliázást a hátsó oldalablakokra.
A Citroën DS3 a márka sikeres modelljei közé tartozik, de már túljutott várható életciklusa felén, hisz 2009 óta van a piacon. Ezekkel az apró változtatásokkal jó eséllyel még piacon tarthatják egy-két évig, míg meg nem érkezik az utódmodell.