Új fogyasztáscsökkentő: a félvezető
Új típusú félvezetőt fejlesztett ki a Toyota, amellyel állítólag tíz százalékos fogyasztáscsökkentést tudnak elérni a Priusnál és a többi hibrid modellnél.
Minden elektromos hajtású, illetve hibrid autónál szükség van egy teljesítményszabályzó elektronikára, amely az akkumulátoroktól a villanymotor felé menő áramot szabályozza. Ez az elem a mai technológiának megfelelően szilícium félvezetőkből áll, és az óriási áramerősségek mellett viszonylag nagy hőveszteséggel képes ellátni a feladatát, vagyis az akkumulátorokban tárolt energia egy része - bizonyos esetekben akár a negyede - arra megy el, hogy fűtse a motorteret.
Az új félvezető szilícium helyett szilícium-karbidból készül, ami tíz százalékkal hatékonyabban képes az áram szabályozására, jóval gyorsabban kapcsolgatható ki és be, valamint csak ötödannyi helyet foglal el. Mindez együtt egy Prius-jellegű hibridnél a Toyota szerint azt jelenti, hogy az amúgy is szerény fogyasztás egy tizedét le lehet csippenteni.
A Toyota a Densóval közösen már a nyolcvanas évek óta kísérletez az új szilícium-karbid technológiával, és most jutott el odáig, hogy az új típusú félvezetőt hibrid prototípusokban próbálja ki. Egy éven belül utcai teszteket szeretnének csinálni Japánban, de arról még nem nyilatkoztak, hogy mikor lehet szériaérett a technológia.