Idén több népszerű autó- és motorgyártó kerek évfordulót ünnepel. A BMW például az M5-ös, a Kawasaki pedig a Ninja harmincadik születésnapját. A sorba most beáll a Škoda is: ők már negyven éve gyártják a sportos RS modelleket.
A történet 1974-ben két raliautóval, a 180 RS-sel és a 200 RS-sel kezdődött – innen az elnevezés is: RS, mint Rally Sport. 1975-ben készült el a számunkra is sokkal ismerősebb 130 RS, mely megnyerte többek közt az 1977-es Monte Carlo Rallyt (persze saját kategóriájában), és az 1981-es Túraautó Európa-bajnokság gyártói pontversenyét is. Miután a 130 RS gyártását befejezték, az RS típusjelzés évtizedekre eltűnt a süllyesztőben.
Legközelebb a kétezres években vették elő, amikor a Škoda – immár a Volkswagen-konszern tagjaként – előrukkolt az első Octavia RS-sel. Ebbe egy 1,8 literes, 180 lóerős benzinmotor került, mára azonban kétliteresre és 220 lovasra hízott. Időközben pedig már a Fabia legerősebb változatára is rákerült az RS-plecsni, az Octaviából pedig dízel RS is készült.
A cseh márka most egy fotósorozatot adott ki a jubileum alkalmából. Önök pedig nézzék meg, hogy tetszett Winklernek a legerősebb utcai Škoda.