Japánból jön a Fiat pick-up?
Nem ez az első alkalom, hogy egy autógyártó egyszerűen kölcsönvesz egy típust a Mitsubishi választékából. A japán gyártónak korábban a Peugeot-Citroennel volt efféle kapcsolata – a franciák kínálták a Mitsubishi Outlandert, és ma is kínálják az i-MIEV és az ASX-et saját márkajelzésükkel – de úgy tűnik, most a Fiattal is hasonló megállapodásra jutottak.
Ha igazak a hírek, a Fiat – pontosabban a haszonjármű-részleg, a Fiat Professional – a Mitsubishi L200 fejlesztés alatt álló utódját, a Tritont szándékozik átvenni, és saját néven forgalmazni. Azután jutottak erre az elhatározásra, hogy a Fiat Palio alapú kisteherautó, a Strada évek óta a haszonjármű-részleg legkelendőbb modellje, világszerte 134 ezer fogyott belőle csak tavaly. Így talán egy nagyobb pick-up iránt is volna igény. A Fiat korábban el is kezdte egy pick-up fejlesztését a Tata Xenon műszaki alapjain, de a gazdasági válság elsöpörte a megvalósítás lehetőségét. A Mitsubishi viszont kedvező feltételekkel adja át saját modelljét, és a Fiatnak nem lesz vele sok dolga, csak néhány jelvényt kell kicseréltetni rajta.
A Mitsubishi láthatóan komolyan küzd azért, hogy a felszínen maradjon – bár jelenleg az egyik legkisebb a nemzetközi autógyártók közül – ehhez viszont az eladások növelésére van szükség. Ennek pedig nem is hatástalan módja más autógyártók igényeinek kiszolgálása, hisz így az eladással sem kell vesződniük, és a példányszám növekedése miatt saját autóik gyártási költsége is csökkenthető valamelyest.