Rákapcsol a VW Amerikában
A tavalyi év azonos szakaszához képest mintegy tíz százalékkal csökkentek a Volkswagen tengerentúli eladásai a 2014 januártól áprilisig tartó időszakban. A németek visszafordítanák ezt a folyamatot, a megoldást pedig az új modellek gyors bevezetésében látják.
Az amerikai részleg vezetője, Michael Horn szerint az lenne ideális, ha ötéves modellciklusokkal dolgoznának, az egyes típusok ráncfelvarrása pedig háromévente lehetne esedékes. Jelenleg ugyanis hétévente vezetnek be új modelleket, míg a faceliftekre négy évet kell várni. Igaz, Horn elképzelései egyelőre csak a tervezés stádiumában vannak, legkorábban a 2017-es modellévtől vezethetnék be az új rendszert.
A márka egyesült államokbeli lehetőségeiről egyébként februárban már tanácskoztak Wolfsburgban. Akkor ötven ember részvételével minden szempontot mérlegeltek. A kutatás-fejlesztési részleg mellett többek közt a mérnökök és a marketingesek is képviseltették magukat a megbeszélésen.
A Volkswagen számára azért is nagyon fontosak a tengerentúli számok, mert az Egyesült Államok az egyik legnagyobb piacnak számít. Így kulcsszerepe lehet abban, hogy a Volskwagen elérje kettős célját. Egyrészt átvennék a világ legnagyobb autógyártójának címét a Toyotától, másrészt pedig az USA-ban el akarják érni az évi 800 ezer eladott példányt. Utóbbi célt eredetileg 2018-ra tűzték ki, de most úgy tűnik, kénytelenek lesznek tovább várni. Tavaly ugyanis 407 ezerrel zártak, az idei első hónapokban pedig éppen ezen a piacon szembesülhettek visszaeséssel.