Most, hogy a Jeep a kínálat puhítása irányába mozdul el, a Ford csoporthoz tartozó brazil Trollernek akár módja is nyílhat rá, hogy nemzetközi karrierbe kezdjen az új T4-essel. A típust tanulmányként két éve már bemutatták, és azóta nem sokat változott: egy egész jó kiállású Jeep-utánzat enyhe Hummer beütéssel.
Az új forma alatt persze hasonló technika rejtőzik, mint a jóval kevésbé korszerű külsejű elődmodellben. Kiforrott terepjáró-mechanika összkerék-hajtással, elöl-hátul merev tengellyel – azaz olyan alapok, amelyek valódi terepen is használható terepjáróvá teszik a T4-est. Az egyetlen, kifejezetten korszerű hajtáselem az öthengeres, 3,2 literes, 197 lóerős turbódízel motor, és persze a hozzá tartozó hatsebességes manuális váltó – ezeket a Ford Rangerből vette át a brazil terepjáró-márka.
A Ford eddig nem igazán forgalmazott komoly terepjárót – legalábbis azóta, hogy túladott a Land Roveren – így a Troller új modelljét Ford címkével akár fel is vehetné a kínálatba. Az persze egyáltalán nem biztos, hogy erre valaha is sor kerül, ám az valószínű, hogy Latin-Amerikában ez a korszerűbb változat népszerű lesz a módosabb vásárlók között. Az ára ugyanis nem alacsony: 94 900 reálba – átszámítva 9,33 millió fordintba – kerül majd.