Amióta magára maradt, a Mazda olyan kategóriákat keres, ahol nyereséget termelő modellt dobhat piacra. Eddig kétféle szabadidő-autót kínált a cég, de úgy hallani, már dolgoznak egy harmadikon is. Ugyanakkor az is kiderült, hogy milyen Mazda nem várható egyáltalán a közeljövőben.
Úgy néz ki, a Nissan Juke által népszerűvé tett kategóriára ráharapott a közönség, így egyre több autógyártó készít négy méter körüli hosszúságú városi terepjárót. Most a Mazda is azt tervezi, hogy beáll a sorba a CX-3-mal, amelyről már korábban kiderítették, hogy nagyonis megéri kifejleszteni és gyártani. Az efféle modellek ugyanis a világon szinte mindenütt eladhatók Európától Kínán és Japánon ád Latin-Amerikáig, sőt, még Észak-Amerikában sem esélytelenek. Divatosságuk miatt ráadásul drágábban is adhatják ezeket, mint a hasonló méretű személyautókat, ami – tekintve, hogy a gyártási költségben nincs különbség – minden gyártó számára nagy vonzerőt jelent.
A Mazda új elnöke, Seita Kanai maga nyilatkozta a típust eddigi ismereteik szerint teljes mértékben megéri majd gyártani. Azt már névtelen forrásból tudjuk, hogy még az idén bemutat a Mazda egy tanulmányt, amely már a CX-3 egy látványosabbá tett prototípusa lesz, a gyártást pedig 2015 első felében tervezik beindítani.
Ugyanakkor Kanai azt is elárulta, hogy egyelőre biztosan az új Mazda 2 lesz a gyártó legkisebb nemzetközi modellje, az ennél kisebb modellt csak Japánban forgalmaznak, az adókedvezményes kiskocsik piacán. Az ok egyszerű, a legkisebb kisautók, mint a Fiat Panda vagy a VW Up!, csak bizonyos piacokon népszerűek, és a Mazda ezeken a piacokon komoly ellenfelekre számíthatna, így ha kifejlesztenék a Mazda 1-est, az talán gyártásba küldés költségeit sem hozná vissza.