Megmutatták a legtakarékosabb japán dízelmotort
Eddig a Mazda is a Ford-Peugeot együttműködésből örökölt 1,6 literes dízelmotorokat alkalmazta, most azonban egy teljes egészében saját tervezésű motorra cseréli ezt a blokkot. A gyáriak szerint az Euro 6-os négyhengeressel felszerelt Mazda 2-es lesz a szigetország legtakarékosabb dízelmotoros autója.
Az 1497 köbcentis négyhengeres teljesítménye ebben a mezőnyben egyébként átlagosnak mondható. A csúcsteljesítménye 105 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 250 Nm, ami 1500-as és 2500-as fordulatszám között végig elérhető. A Mazda tervezői egyébként felhasználtak néhány érdekes megoldást, amilyen a szívórendszerbe integrált vízhűtéses intercooler, vagy épp a variálható hűtőrendszer, amellyel állítólag tovább nüövelhették az égésfolyamat hatékonyságát.
A leglényegesebb részletet, a motor fogyasztását számszerűleg egyelőre nem közölték, bár nem is igen lehetne mihez hasonlítani, hiszen az autót, amelybe elsőként beépítik, a Mazda 2-es következő generációját egyelőre nem mutatták be – csak a fogyasztását pedig aligha hozzák majd nyilvánosságra önmagában.