Leleplezték a Lotus új sportkocsiját
Bár a Lotus szénája sem az F1-ben, sem utcai autógyártóként nem áll igazán jól, úgy néz ki, a cég be szeretne szállni a hosszú távú sportkocsiversenyzésbe is. Ám nem úgy, ahogy az Audi, a Porsche vagy a Toyota, ahol az autógyárak számolatlanul döntik a pénzt a gyári versenycsapatokba. A Lotus arra számít, hogy privát csapatok veszik majd meg az új P1/01-est, amely a számukra létrehozott LMP1 L kategória szabályai szerint épült.
A jellegzetes fekete-arany fényezésen, a jelvényeken és a feliratokon túl nem utal sok minden az autó származására, hisz a formája a megszokott sportprototípus-vonásokat viseli magán, amely lényegében az 1970-es évek óta uralja a Le Mans típusú versenyek képét. Itt is nagy hátsó szárnnyal, buborékkabinnal, és a kerekeknél is alacsonyabb karosszériával találkozhatunk. Az autó vázszerkezete és burkolata természetesen karbonszálas műanyag, így igen könnyű a gép, a szabályoknak megfelelően pontosan 850 kilogramm, a V6-os, ikerturbós középmotort pedig az egyik jó nevű versenymotor-tervező cég, az AER szállítja a típushoz.
Ahhoz, hogy igazán beinduljon a bolt, a patinás név aligha lesz elegendő, bizonyítani kell azt is, hogy a gép ütőképes. Épp ezért lesz gyári csapat is, amely először szeptemberben állhat rajthoz, a Circuit of the Americas pályán rendezett hatórás futamon. Két autót indítanak, öt versenyzővel: Christian Albers, Christophe Bouchut, Thomas Holzer, Pierre Kaffer és James Rossiter ülhet majd elsőként a volánhoz. A Lotusnál nyilván abban bíznak, hogy a jövő szezonra el is tudnak adni néhány ilyen, kulcsrakész autót, és jövőre talán már Le Mans-ban is rajthoz állhat a gyári alakulat.