A Maybach csúfos kudarca után a Mercedes bizonyítani próbál. Jövőre ígérik az S osztály Pullman változatát, amely az eddig kiszivárgott információk szerint a Rolls-Royce és a Bentley legrdágább autóit is túlszárnyalja majd méretben, fényűzésben és feltűnő megjelenésben. A cég az, hogy feltámasszák a legendás 600 Pullman legendáját, amely az 1960-as és az 1980-as évek közti időszakban választott államfők, egyházi vezetők, diktátorok és popsztárok kedvelt autója volt, maga a megtestesült luxus.
A típusról, amely 2015-re várható, egyelőre annyit hallottunk, hogy az ára 750 ezer euró lesz, bő duplája a hosszabbik Rolls-Royce Phantomnak. A hossza állítólag meghaladja a 6,4 métert, azaz méretben is túllicitálja a konkurenseket legalább negyven centivel. Az autóba három üléssor kerül, és persze rendelhető lesz páncélozott kivitelben is. A Mercedes célja egyértelműen az, hogy elkészítse a legdrágább, a presztízs szempontjából messze a legtöbbet nyújtó, és műszaki szempontból a legkorszerűbb luxusautót, és ezzel leiskolázzák a konkurenciát. A Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche röviden így fogalmazta meg a célkitűzést: „A világ legjobb autóját szeretnénk elkészíteni.” Majd azt is elmondta, hogy az évtized végére ezzel az autóval le szeretnék iskolázni a teljes konkurenciát, eladások tekintetében is.
Nem biztos, hogy a Mercedes rossz úton jár, hisz az már sokszor bebizonyosodott, hogy az nem igazán akadály, ha egy új luxusmodell minden másnál drágább – a képtelenül magas ár sokszor felfelé hajtja a keresletet, hisz aki ilyen árkategóriában vásárol autót magának, annak fontosabb a tapintható luxus, mint bármiféle árelőny. Sőt, a magasabb ár sokszor magasabb presztízst jelent – ezt nemrég saját bőrén tapaszítalta meg a német gyártó, méghozzá elég kellemetlen módon. Kínában ugyanis épp a masszív leárazások miatt tűnt el nemrég a Mercedes vásárlók egy jelentős része: az olcsó modelleket úgy értékelték, mintha a Mercedes autói ennyivel kevésbé volnának minőségi termékek a konkurens Audiknál és BMW-knél.
A Mercedes az utóbbi években határozott lépéseket tett annak érdekében, hogy gyártási számokban utolérje a két konkurens német márkát, és így ezen a téren visszaszerezze sok évtizeden át őrzött vezető szerepét, de ahhoz, hogy a győzelem teljes legyen, a csúcskategóriában is vissza kell előzni, kerül, amibe kerül. És mivel a Mercedesnek nincs már olyan luxusmárkája, mint a BMW-nek a Rolls-Royce, illetve a Volkswagennek a Bentley, ezt csak a csillagos márkával teheti meg. Már ha összejön.