Néhány hónap spéttel megkapta az alapmodell fészliftjét a legsportosabb Focus, az ST is, és ebből az alkalomból útjára engedtek belőle egy dízel változatot is.
A Ford a Focus ST nagy vetélytársát, a Golf GTI-t sok irányból támadta az elmúlt években, de egy stratégiailag jelentős frontot eddig teljesen figyelmen kívül hagyott: a dízelmotoros GTD-t. Igaz, sokak fejében nehezen kapcsolódnak a dízelek jellegzetességei a sportos vezetéssel, de a motorok rengeteget fejlődtek a közelmúltban, és nem utolsó sorban pont a GTD sikere azt mutatja, van igény az erős, sportos kompakt dízelekre.
Hogy a változatlanul 250 lóerős, 360 Nm-es nyomatékot tudó kétliteres benzines ST vad karakteréhez képest mennyire tüzes az új, 185 lóerőre és 400 Nm-re felhúzott kétliteres TDCI motor, majd csak a tesztekből derül majd ki, de a 8,1-es százas gyorsulás majdnem két másodperccel rosszabb a benzines 6,5-es értékénél, amiből sejteni lehet, hogy ez inkább a dízel Focusok csúcsmodellje, mint a benzines ST valódi alternatívája.
Mivel a kifutó Focus ST vezethetősége és élvezeti értéke nem kimondottan pozitív kritikát kapott, alaposan hozzányúltak a futóműhöz és az elektronikához is: elöl új rugókat, körbe új lengéscsillapítókat kapott, és átdolgozták a kormányzást, valamint a nyomatékelosztást szabályozó rendszert is. A változtatások eredményeként jobb vezetési élményt ígérnek a fordosok.
Ami a kinézetet illeti, az új ST természetesen megkapta az alap-Focus minden újdonságát, a vékonyabb fényszórókat és a kisebb hátsó lámpákat, illetve az új kezelőrendszert, a Sync II-t is. Új továbbá a négyszögletes ködfényszóró, a kidomborított motorháztető és a Stealth névre keresztelt sírkőszürke szín is.
A felfrissített ST a napokban, a goodwood-i Festival of Speeden mutatkozik be élőben, ősztől rendelhető, az első példányok pedig jövő év elején érkeznek a kereskedőkhöz.