Leleplezték a Škoda Rapid új ellenfelét
A kezdettől látszott, hogy amióta újra megjelent Nagy-Britanniában, az kínai kézben levő MG mintha kerülné a közvetlen vetélkedést más márkákkal: ezt úgy érik el, hogy a megszokott kategóriák közé illesztik be saját modelljeiket. Az MG6 legalábbis a Mondeo-Passat és a Focus-Golf kategória közé ékelődik, és mintha az MG3 is az A és a B szegmens közé passzolna. És most itt a harmadik ilyen, besorolhatatlan modell, igaz, sorszám nélkül.
A csapott hátú, ötajtós típus az MG GT névre hallhat, és méretben a Škoda Rapidra emlékezet: a kompaktoknál keskenyebb, de a városi kiskocsiknál jóval hosszabb ötajtósból kellemes családi modell is lehetne – feltéve, hogy jó áron adják. Az autóba egyébként az MG3-ból már ismert 1,5 literes négyhengeres turbós, 127 lóerős változata kerül, 200 Nm maximális nyomatékkal. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy lesz-e dízelmotoros változat, hisz az MG6-ba épített 1,9 literes 150 lóerős gép ide alighanem túl nagy, erős és drága lenne.
Természetesen ez is csak annyira brit modell, amennyire a többi MG. A végszerelést ugyan Longbridge-ben végzik, és a brit fejlesztőközpont a tervezésben is részt vett, az alkatrészek viszont szinte kivétel nélkül Kínából, a Shanghai Automotive gyáraiból érkeznek. És mivel ez nem titok, egyelőre nem egyszerű MG-t eladni, még Nagy-Britanniában sem – talán ezért is nem próbálták még betenni a lábukat a kontinentális Európába, hisz itt még kisebb eséllyel adnának el annyi autót, amennyi miatt megéri kiépíteni a kereskedések és márkaszervizek hálózatát.