Zöld utat kapott a VW strand-Bogara
Az ős-Bogár jó ötven éve a homokfutó-őrület kiindulópontja volt. Az építők csak lecsavarozták a karosszériát, és a helyére könnyű, nyitott műanyag héjat terveztek. Halványan erre az autó-típusra utalt a Beetle Dune tanulmány, amelyről mostanra kiderült, hogy sorozatgyártásba kerül a nem túl távoli jövőben.
A Dune lényegében nem más, mint a megszokott telekjáró-recept a Beetle-re alkalmazva: szépen körbeműanyagozták, amitől 2,6 centivel szélesebb lett, a nagy kerekek és a hosszabb rugók miatt pedig a hasmagasság is nőtt öt centit. Azzal persze a VW is tisztában van, hogy terepjárásra aligha használják majd a lehetséges vásárlók, így összkerék-hajtást nem kap a típus. Ugyanakkor sportváltozat várhatóan lesz, legalábbis ahhoz hasonló, amilyen a tanylmány volt, biztosan. Abba a Golf GTI-éhez hasonló, 210 lóerős kétliteres turbómotor került hatfokozatú DSG váltóval, ami 7,3 másoperces gyorsulási időt tett lehetővé 100 km/h-ra, és 227 km/h-s végsebességet.
Úgy tudjuk, a Beetle Dune szériaváltozatának gyártását valamikor a következő év második felében kezdi meg a Volkswagen, méghozzá 2800 euró – úgy 8-900 ezer forint – felárral. A típus legfontgosabb piaca persze Észak-Amerika lesz, de valószínű, hogy Európában is megpróbálkoznak vele, hisz egy ilyen autó meglehetősen nagy arányú nyereséget hoz, azaz akár évi néhány ezer példány eladásáért is érdemes lehet kifizetni a piaci bevezetés költségeit.