Hiába lett viszonylag szabad és nyitott a gépjárműpiac, az irreálisan magas árak miatt nevetséges szinten az új, illetve újabb autók kereskedelme Kubában.
Csupán ötven autó és négy motor kelt el Kubában az állami autókereskedelmi vállalat üzleteiben idén az után, hogy az állam nagyot nyitott a gépjárműpiacon. A kommunista szigetállam romantikájának egy meghatározó eleme, hogy útjain a mai napig az ötvenes évek amerikai, valamint a '70-es és '80-as évek szovjet autói járnak. Az ország kedvező klímája miatt ezek állapota hírhedten jó, azonban a szűk, tehetősebb felső réteg számára régi igény, hogy új külföldi autókhoz jusson. A kiváltságosak egy része, azaz a hatalomhoz közeli személyek, illetve külföldi jövedelemmel rendelkezők ezt eddig is megtehették, a kontroll januári enyhítése azonban elvben ezt mindenkinek lehetővé tette.
A Cimex állami autókereskedelmi vállalat tizenegy boltot üzemeltet a szigeten. Az üzlet konvertibilis pesóval zajlik, ami az amerikai dollárhoz van rögzítve (1 CUC = 1,08 USD), és a helyi pénznél huszonötször erősebb. Egy közszférában dolgozó helyi átlag havi 4500 forint körül keres, így nem meglepő, hogy a januári nyitás csak a kevés gazdag állampolgárt segíti. Azonban ők is jóval drágábban jutnak így autóhoz, mint az indokolt lenne. Egy hároméves Volkswagen Passatért például tizenöt millió forintot, egy Peugeot 508-ért pedig európai piacos ára ötszöröséért, 58 millió forintot kérnek a Cimexben, ahol egy Kia Rio is normál ára bő háromszorosáért, kilencmillió forintért eladó. A szabad és nyitott kubai autópiac tehát hiába nyitott, csak nagyon kevesek számára elérhető. A január óta értékesített ötven autó sokat elárul a helyzetről, ez ugyanis az ismert körülmények ellenére, egy tizenegy millió lakosú országban gyalázatosan kevés.