Csúcstechnikával döntenék meg a Zöld Pokol rekordját
A Nürburgring abszolút rekordját évtizedekkel ezelőtt állította fel Stefan Bellof a félelmetes Porsche 956-ossal: 6'11”-es időt futott, és ezt azóta sem sikerült még csak megközelíteni sem.
Ennek részben nyilván az az oka, hogy azóta nem is igazán rendeztek csúcskategóriás versenyeket a Nordschleifén – amelynek manapság már a burkolata sem lenne igazán alkalmas az ilyesmire – de most két holland egyetem egy olyan autó tervezésébe fogott, amellyel meg lehet dönteni Bellof körrekordját. Az IM01 az Eindhoveni Műszaki Egyetem és a Fontys Alkalmazott Tudományok Egyeteme közös projektjének eredménye. Az InMotion nevű tervezőcsapat manapság igencsak divatos elvek alapján működő, de egyben elég szokatlan autót tervezett. A karosszéria karcsú, akár egy F1-esé, de zárt kabinos, a kerekei is burkoltak, az aerodinamikai részletei pedig még komplikáltabbnak tűnnek, mint az aktuális Le Mans prototípusoké.
Az igazi érdekesség a hajtáslánc: mind a négy kerekét külön villanymotor hajtja, ezek pedig akkumulátorról mennek, amelyet viszont egy generátorra kötött Wankel-motor tölt, ha szükséges. Ezzel a megoldással elvileg nagyon gyors és kis fogyasztású lehet az IM01, bár a valós képességeiről egyelőre szinte semmit nem tudunk. Mindenesetre a tervezők azt remélik, hogy ha sikerült megjavítani a Nordschleife körrekordját, akkor Le Mans-ban is rajthoz állhatnak az 56-os depó intézményének köszönhetően. Ezt ugyanis környezetbarát megoldások számára tartják fenn a Le Mans-i 24 órás szervezői – korábban a DeltaWing és a Nissan egyébként egyáltalán nem szabályszerű versenygépei is e lehetőség miatt állhattak rajthoz.