A gazdasági válság első jeleire eladott mindent a Ford, amit luxusmárkákból összevásárolt: a Jaguart és a Land Rovert az indiai Tatának, az Aston Martint egy arab befektetőcsoportnak, a Volvót pedig a kínai Geelynek. Egyetlen márka maradt, a Lincoln, amely szinte csak Észak-Amerikában létezett, de a Ford leköszönő vezérigazgatója ezt is beszántotta volna, hogy csak a globális Fordra koncentrálhasson.
A Lincoln megszüntetésére végül nem került sor, azt viszont nem szeretnék a Fordnál, ha túl drága lenne a márka fenntartása – így állítólag Mondeo technikára építenek minden jövőbeli Lincoln. Pontosabban a CD4 padlólemezhez készítenek néhány új alkatrészt, amely alkalmassá teheti luxusmodellek kifejlesztésére. A CD4 ugyanis már most is több típus alapjául szolgál, a Mondeo mellett erre épül a Ford Edge, amely hamarosan Európában is kapható lesz, illetve az S-Max és Galaxy egyterűek.
A nagykocsi-platformhoz elsősorban új futóművet készítenek – ezt Darren Palmer árulta el, aki a globális fejlesztésért felelős aligazgató a Fordnál. „Ahhoz, hogy alkalmas legyen a Lincolnok számára is, alaposan át kell dolgoznunk a CD4 platformot, hisz ahhoz a lehető legkorszerűbbnek kell lennie.” - mondta. Az első Mondeo alapú Lincoln egyébként az Edge luxusváltozata lesz, a Lincoln MKX, de később hagyományos szedán, sőt, akár egyterű is készülhet a Ford luxusmárka számára a szabvány alapokra.