Ahogy lassan megszokhatjuk, a Porsche múzeum újabb különlegességet mutat be a gyár történetéből. Ezúttal egy versenyautót, amely 1978-ban az akkor ismert legdurvább raliversenyre készült. A kelet-afrikai Safari Rally-n végül csak második lett, de így is a 911-es legerőteljesebb, legmasszívabb változatának tűnik.
A Porsche múzeum arhívumát vezető Dieter Landenberger azt állítja, a 911-es a világ legsikeresebb versenytautója, bő 20 ezer győzelemmel a háta mögött. Nehéz megmondani, hogy ez tény-e, vagy csak afféle kötelező túlzás, viszont ahogy megszokhattuk, a Porsche titkai sorozatban ismét elég érdekes autót láthatunk. A 911 Safari SC 1978-ban készült a gyári autó karosszériájának megerősítésével és a futómű átdolgozásával. Erre szükség is volt, hisz a Safari Rally kora legdurvább raliversenyének számított, az egyetlen olyan futam volt a naptárban, ahol a pálya jobban emlékeztetett egy tereprali-futam nyomvonalára, mint a megszokott murvás rali-pályákra.
A versenyen szinte végig vezetett a Porschés Vic Preston Jr., annak ellenére, hogy a hajtáslánc csaknem teljesen megegyezett a gyárival, míg egy gázlónál egy víz alatti kő ki nem ütötte az első futóművet. Végül sikerült célba érni, de csak 37 perc késéssel a gyári Peugeot 504 V6 Coupét hajtó Nicolas-Lefebvre páros mögött. A verseny után az autó egyből a Porsche múzeumhoz került, és – nyilván a sártól és kosztól eltekintve – ma is ugyanabban az állapotban van, ahogy 36 éve megérkezett. Természetesen ápolták és vigyáztak rá, így igazi időutazás látni ezt a járművet, amelyet eddig még egyszer sem állított ki a Porsche gyűjteménye.