A 2013-as Tokiói Autószalon egyik legnagyobb sztárja a Nissan alaposan titkolt tanulmányautó-párosa, az Idx volt. A lelkes fogadtatásra a Nissan nem sokkal később úgy reagált, hogy valamilyen formában biztosan gyártani fogják, de most úgy tűnik, meggondolták magukat.
Az Idx hosszú évek óta messze a legizgalmasabb dolog, amit a Nissantól láttunk, a régi, legendás 510-esre utaló egyszerű, mégis ütős vonalaival. Nem nehéz belelátni a Toyota GT86 ellenfelét, talán egy 1,6-os turbómotorral, és mindenképpen hátsókerék-hajtással. A rajongók lángoló érdeklődését a Nissan észak-amerikai termékfelelőse a napokban alaposan lehűtötte nyilatkozatával, amelyben erősen megkérdőjelezi, hogy az Idx-et valaha is gyártani fogják.
Nem könnyű olcsó, hátsókerekes sportkocsit tervezni, mivel az alacsony darabszámok mellett sosem térül meg a fejlesztés költsége, amennyiben nem használják a platformot más autóknál is. Őszintén, 50-60 ezres évi mennyiségnél egyszerűen nem éri meg - mondta Pierre Loing. A Nissannál pedig csak a 370Z és a GT-R, valamint a nagyobb Infinitik hosszmotorosak, vagyis teljesen új technikát kellene összeütniük az Idx-hez, amit más autóknál nemigen tudnak felhasználni.
A Toyota és a Subaru legalább össze tudott állni, hogy kettejüknek együtt megérje kifejleszteni a BRZ-t, illetve a GT86-ost, de még náluk sem egyértelmű, hogy az imidzsépítő hatás nélkül pénzügyileg sikeres-e a projekt. A Nissannál még nem hozták meg a végső döntést, de ha nem kaszálják el, 2016 előtt akkor sem kerül gyártásba az Idx szériaváltozata.