Ki mondta, hogy a dízel nem sportos?

2014.07.15. 06:44

Ahogy az összkerékhajtást, a közvetlen dízelbefecskendezést sem az Audi találta ki, nem is ők voltak az elsők, akik személyautóban használták, viszont kétségtelenül jórészt az ő érdemük, hogy mára mindkettő ennyire elterjedt. A TDI huszonötödik születésnapját egy A7-es különkiadással ünneplik.

Az igazat szólva nagyobb durranást is el tudnánk képzelni, ha egy olyan betűkombináció negyedszázados évfordulójáról van szó, ami azóta ennyire egybeforrt a márkanévvel, illetve az egész konszern mai ereje nem kis részben ennek köszönhető. Az Audi viszont úgy gondolta, elég lesz, ha kigurítanak egy 13 lóerővel felhúzott A7 Sportbacket.

Nem mintha a 326 lóerős csúcsteljesítmény és a hozzá tartozó 650 Nm kevés lenne, ráadásul rövid ideig, overboost-funkcióval még rá tud dobni néhány lóerőt a háromliteres, V6-os, dupla turbós motor. Az Audi A7 Competition névre hallgató különleges kiadás természetesen megkapja az S-line csomagot is, kétcentis ültetéssel, húszcolos felnikkel és alattuk piros féknyergekkel, valamint fekete dekorelemekkel.

A kimondottan sportos hangulatú A7-est augusztustól lehet megrendelni 72 ezer eurós, mintegy bő 22 millió forintos áron, de mindössze négy szín közül lehet választani: piros, kék, illetve kétféle szürke.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.