Ez lesz, ha egy óriással ütközik egy törpe

2014.07.18. 14:47

Szokatlan törésteszttel reklámozza a Mercedes, mennyire biztonságos a vadonatúj Smart: egy S osztállyal eresztették össze, és jól is vizsgázott, ami persze nem meglepetés.

Az apró Smartot a több mint kétszer olyan nehéz S osztállyal 50 km/h sebességgel ütköztették, 50%-os átfedéssel. Mivel a Mercedes kampányáról van szó, nem csodálkozunk, hogy a törpeautóban nagyon jók a túlélési esélyek, amit a Tridion szerkezetnek és a nagyszilárdságú acéloknak tulajdonítanak, valamint többek között az alapfelszereltséghez is járó térdlégzsáknak. A Smart állítólag ugyanazon a fejlesztési programon ment keresztül, mint a C vagy az S osztály.

Mindamellett, hogy a Smart valóban masszív kis autónak tűnik, az S osztály az egyik legkellemesebb partner, ha valakivel frontálisan kell ütközni. Nem csak méretei miatt vannak nagyvonalú gyűrődési zónái, hanem azért is, mert a Mercedes hagyományosan nagy hangsúlyt fektet arra, hogy ütközésnél a másik fél se járjon rosszul.

Hogy a Smart végül hány csillagot kap az NCAP szigorúbb, 40%-os átfedéses, 64 km/h mellett végzett frontális ütközésénél, csak később tudjuk meg, de ha a Mercedes előre ennyire bizakodó, aligha számíthatunk kellemetlen meglepetésekre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.