Perceken belül földbe döngölik a Teslát
Az idei Genfi Autószalonon láttuk először élőben a kacifántos nevű nanoFLOWCELL Quant e-Sportlimousinét, amely túlzás nélkül alapjaiban rengeti meg az elektromos autókról alkotott elképzeléseinket. A fejlesztés azóta is zajlik: az autó a napokban európai típusengedélyt kapott, ami óriási lépés a sorozatgyártás felé.
A lichtensteini cég új technológiájának egyelőre csak nagy vonalakban ismerjük a működési elvét, de ha igaz, amit állítanak, valódi áttörésről van szó. A Quant négy elektromos kerékagy-motorját ugyanis egy teljesen újfajta energiatároló rendszer táplálja, amely a technika mai állása szerint korszerű lítium-ion akkumulátorokhoz képest ötszörös energiasűrűséget tesz lehetővé. A többi jellemzője is szinte mesébe illik: nincsenek benne mérgező anyagok, nem öregszik, és mivel egy membránon keresztül áramoltatott speciális folyadékról van szó, a csövön keresztüli tankolás sem tűnik lehetetlennek.
Hogy a technológiát milyen autóba csomagolják, az már szinte mellékes is, de a Quant esetében érdemes elsorolni az adatokat: 653 (más források szerint 925) lóerős összteljesítményével 2,8 másodperc alatt van százon, és 380 km/h-ig meg se áll. 600 kilométeres hatótávolságot adnak meg neki, amivel a büszke Tesla Model S-re alaposan ráver.
Arról egyelőre nincs hír, hogy mikor készül el a szériamodell, de a típusengedély megszerzése után már nincs akadálya, hogy megmutathassák a nagyközönségnek, mire is képes az új rendszer.