Ferrari szeretne lenni a Maserati

2014.07.21. 13:50

Mintha megijedt volna a Maserati a saját sikerétől, most bejelentették, hogy exkluzivitásuk megtartása érdekében nem fognak 75 ezernél több autót gyártani egy évben. Nem mintha fenyegetné őket a veszély, hogy a közeljövőben elérik ezt a mennyiséget.

A Ferrari nemrég döntött úgy, hogy hétezerre korlátozza az éves kibocsátását, mivel félő volt, hogy ennél jóval több is elkelne, amivel szerintük lelaknák a márkanevet. Esetükben tökéletesen érthető a lépés, hiszen az óriási felhajtást maguk körül, illetve az autóik értékét annak is köszönhetik, hogy Ferrariból kevés van. A Maserati már néhány éve viszont éppen arra törekszik, hogy masszívan növelje a darabszámait, ebben látják a márka sikerének a titkát.

Két éve, 2012-ben, a Quattroporte bemutatóján éppen arról beszéltek, hogy az előző évben eladott hatezer autót helyett 2015-ben el szeretnék érni az ötvenezret. Ehhez a friss Quattroporte mellett a Ghibli sikerére is számítottak, és egyértelműnek tűnik, hogy jó úton járnak, hiszen tavaly több mint 15 ezer autót sikerült eladniuk. Ha minden igaz, jövőre érkezik a Levante néven emlegetett szabadidőautójuk, nem sokkal később követi őt az Alfieri sportkocsi, végül 2018-ig a Granturismót is lecserélnék. Ekkor szeretnék elérni a 75 ezres plafont.

Az agresszív terjeszkedés és a rengeteg új modell beharangozása után mindenesetre furcsának tűnik a darabszám korlátozása – úgy tűnik, a közelmúlt sikerei után önbizalomból nincs hiány az olaszoknál.