Hátborzongató a Polaris élménygépe
A Polaris látszólag újra feltalálta a kereket, hisz lényegében a Morgan háromkerekű ősi receptjét korszerűsítette. Az eredmény, a Slingshot mégis inkább a KTM X-Bow-ra emlékeztet, az osztrák négykerekű árának töredékéért.
Az ötlet nem új és nem is eredeti – a Volkswagen például már 2006-ban készített olyan háromkerekű sportkocsi-szerűséget, amely olcsó, takarékos és villámgyors lett volna. A Polaris Slingshot azonban nem csak ígéri mindezt, de meg is valósítja: ez lehet, és a készítői szerint ez is lesz a jövő élményjárműve, egyfajta átmenetként a motorkerékpár és a sportkocsik között. A tervezők nem komplikálták agyon a koncepciót: a háromkerekű jármű egyszerű acél csővázat kapott, ennek az orrába kerül a General Motorstól érkező 2,4 literes négyhengeres benzinmotor. Ez lényegében ugyanaz az Ecotec négyhengeres, amellyel a Chevrolet Malibu amerikai alapváltozatait szállítják, a csúcsteljesítménye 173 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 225 Nm. Ezúttal azonban kézi váltó kapcsolódik hozzá, méghozzá ötfokozatú, de ide ez is bőségesen elegendő, hisz a tető és szélvédő nélküli, mindössze 1,3 méter magas háromkerekű üresen csupán 771 kilót nyom. A hajtást egyébként az egy szem hátsó kerékre bízták, amelyhez fogasszíj továbbítja a teljesítményt az autó orrában elhelyezett váltótól.
A Slingshot amellett, hogy semmiféle védelmet nem nyújt az időjárás ellen, még a szépségével sem hódíthat, hisz szemből nagyjából úgy néz ki, mint egy nagyon mérges, világító orrlyukú bulldog. Viszont a felszereltsége figyelemre méltó – például van benne érintőképernyős szórakoztató és információs rendszer, Bluetooth és hathangszórós hifi – és ehhez képest még csak nem is kerül sokba. Az alapára 19 999 dollár, azaz átszámítva úgy 4,6 millió forint, ami Észak-Amerikában kevesebb, mint a negyede egy KTM X-Bow árának.
Az igazi kérdés persze az, hogy a Slingshot megtalálja-e a közönségét, hisz még így is sokkal drágább, mint egy motorkerékpár, viszont a használati értéke nem sokkal nagyobb. Ráadásul a legolcsóbb valódi sportkocsi, a Mazda MX-5 alig drágább – 24 ezer dollárért már megkapható Észak-Amerikában – és bár a Slingshot nyilván jobban megy, ilyen téren már a Mazda roadster képességei is messze túlmutatnak az átlag felhasználó vezetési tudásán.