A Kalina a Lada egyik legnépszerűbb modellje, hisz viszonylag korszerű, és még megfizethető is. Nem csoda, hogy költenek költenek a választék bővítésére – ezúttal nem is egy, de rögtön két sportos kivitelt mutattak be.
Minkét modellbe 1,6 literes motor kerül, de a Kalina Sportban a 16 szelepes négyhengeres 120 lóerős, míg az NFR – Need for Racing – a hegyesebb, 140 lovas kivitelt kapja meg. Külsőre nem lesz eltérés a két változat között – mindkettő nagy első légbeömlőt, hátsó diffúzor-imitációt, illetve egy kis tetőspoilert kap. Mindkét változat végsebessége 197 km/h, de a gyengébb 9,5, míg az erősebb 8,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t. A többi Kalina változathoz képest a motoron kívül a nagyobb teljesítményű fékrendszer, a rövidebb végáttétel, a két centivel leültetett, feszesebbre hangolt futómű, illetve a hegesztési pontok áttervezése révén merevebbé tett karosszéria jelent még érzékelhető különbséget.
Ahhoz képest, hogy milyen kis méregzsákok, a sport-Kalinák nem tűnnek megfizethetetlennek: a Sport kivitel alapára 487 ezer rubel, ami átszámítva 3,2 millió forint alatt lenne – ennyiért mifelénk nem hogy sportos kiskocsit, sok hasonló modellből alapváltozatot sem kapni. Azt persze nehéz megítélni a képek alapján, hogy a Kalina Sport milyen minőségű lehet, de a Renault irányítás alatt állítólag sokat javult a helyzet ilyen szempontból is.