Hétszáz lóerő ötszáz kilóhoz – rendszámmal?
A Caparo már eddig is nagyon kevés, bátor vagy bolond, de feltétlen jómódú ember számára gyártott utcai versengépet. A T1 a maga 575 lóerős V8-as motorjával és 490 kilós tömegével a rendszámozható utcai autók legdurvábbikának tűnik, keményebbnek és kompromisszummentesebbnek mint bármelyik Ferrari vagy Lamborghini, amely valaha készült.
Elképzelni is nehéz, mit művelhet egy ilyen autó utcán. A nyaktörően kemény futómű, az értelmetlenül erős motor és a minimalista karosszéria kombinációja persze versenypályán érzi igazán jól magát, a többség a rendszámot csak azért csináltatja meg rá, hogy néha lábon is kivihesse egy-egy pályanapra. Ám így is elképsztő az ötlet, hogy a Caparo következő generációja, a T1 Evolutoin még erősebb lehet, mint a most kapható modell. Egyelőre annyit árultak el, hogy az új modell nem lesz lényegesen nehezebb, mint az elődje, viszont a teljesítménye 700 lóerőre nő, a karosszéria pedig még merevebb és biztonságosabb lesz, mint eddig volt. Hogy mennyivel megy majd jobba, mint a jelenlegi modell, azt megjósolni sem egyszerű, de valószínű, hogy ezt az autót már tényleg csak a sofőr szándéka és a vezetési tudása választja majd el a néhány évvel ezelőtti F1-es autók képességeitől. Az mindenesetre biztos, hogy jobban megy majd, mint a sima T1, amely 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és akár 330 km/h-ra is felgyorsulhat.
Annak ellenére, hogy konkrétumokat egyelőre nem tett közzé a cég, a T1 Evolution már most is megrendelhető, igaz, az sem publikus, mennyit kérnek majd érte. Az viszont valószínű, hogy a mezei T1 235 ezer fontos áránál többet. Kérdéses azonban, hogy ezt hányan szeretnék megfizetni – azt ugyanis elég sokan felmérik ésszel, hogy ilyen teljesítmény-tömeg arányú gép képességeit tényleg csak az F1-es pilóták és a hasonló szintű profi versenyzők képesek boldogulni.