Nem tudni, hol romlott el a Toyota és a Tesla Motors négy éves kapcsolata, de úgy tűnik, vége a közös munkának, és már csak a romokat kell eltakarítani. A Toyota azt mondja, nem áll be a sorba a Nissan és a Tesla mögé, nem lesz villanyautó-gyártó.
Bár sokan sok pénzt öltek a villamos hajtás fejlesztésébe, még mindig nagy kérdés, hogy érdemes-e foglalkozni vele, vagy zsákutcának bizonyul. Az persze egyértelmű, hogy a Tesla melyik álláspontot támogatná, hisz az egész cég a villanyautózás divatja köré épült. Ugyanakkor a Toyota, amely jelenleg a hibridekkel tarol világszerte, mintha a másik oldalra állt volna, miután a Teslával közösen kifejlesztették a RAV4 elektromos változatát. Az egyszerűen csak RAV4 EV-nek nevezett modellhez a Tesla szállította a hajtásrendszert, de az ára így 50 ezer dollár lett, ami nagyjából meg is pecsételte a csak Kaliforniában forgalmazott típus sorsát. Annyi biztos, hogy a Tesla az év végétől már nem szállít hozzá semmilyen alkatrészt, ami valószínűleg a gyártás leállítását jelenti.
Mondhatni, a Toyota nem nyert sokat a dolgon, bár még mindig van a japán cégnek 50 millió dollár értékű Tesla részvénye, amit jórészt a freemonti NUMMI üzemért kapott. A Teslának ugyanis kellett egy gyár, ahol a Model S és a Model X gyártását beindíthatják, és az egyébként bezárásra ítélt egykori GM-Toyota üzem épp kapóra jött. Ezt valószínűleg meg is tartják, ám az együttműködésnek nincs sok jövője, mivel a Toyotánál most úgy vélik, a tisztán elektromos autózás helyett a tüzelőanyag-celláé a jövő, így inkább ennek a fejlesztésébe fektetnek.