Egy fordulóval akár 31 sportautót is Londonba repít Katarból a Qatar Airways Airbusa. A prémiumszolgáltatás nem újdonság, évek óta látni, hogy megszaporodtak a közel-keleti államok rendszámtábláival szerelt autók az angol fővárosban. A Daily Mail utána járt, miként kerülnek az Arab-félszigetről Európába.
Nyáron tömegével lepik el az európai nagyvárosokat, de első sorban Londont az arab playboyok. A Közel-Keletről, azon belül leginkább az Emírségekből, Szaúd-Arábiából és Katarból érkező gazdag aranyifjak a forró otthoni nyár elől menekülnek a mindig kellemes Londonba, ahol a legmenőbb bevásárlónegyedek ezekben a hónapokban részben az ő költekezéseikből élnek. A Sloane Streeten sorakozó luxusautók között például alig látni brit rendszámosat, legtöbbje valamely arab állam plakettjával szerelt.
A Daily Mail járt utána, hogy mégis hogyan éri meg a playboyoknak a saját autójukat utaztatni ötezer kilométert, ahelyett, hogy bérelnének egyet helyben. A Qatar Airways az egyike azon légitársaságoknak, akik nagy hasznot húznak az átalakított Airbus A330-aikba parkolt autókból. Kiderült, hogy néhányan egy középkategóriás újautó árát, húszezer fontot (7,5 millió forint) is kifizetnek nekik egy oda-vissza útért. Igaz, olykor ezt olcsóbban, akár a feléért is meg lehet úszni. Egy úton kétszinten pakolják be az autókat, amelyekből okos logisztika mellett akár 31 darab elfér egyszerre.
Az ár tán soknak tűnik, de csak annak, aki előtt nem ismert, hogy a sportautó-kölcsönzők milyen árakon mérik a luxust. Egy Lamborghini Aventador bérleti díja például kétezer font körül mozog/nap, azaz egy kéthetes európai kiruccanásra már megéri gépre tenni a sajátot. Ezek a srácok azonban jellemzően egész szezonokat töltenek Londonban, s közben néha nekiindulnak Európa útjainak. A dél-spanyolországi Marbellában ilyenkor szintén sok arab rendszámos autót látni. Persze odáig se nagyon koptatják az autót a fiúk: a kontinensen belüli kamionos szállításra is nagy szolgáltatóhálózat épült már.