Új világ-Toyota Moszkvában
Európában érdeklődés híján tíz éve nem kapható a Toyota nagykocsija, a Camry, de úgy tűnik, Oroszországban még mindig eladható a tágas, de olcsó, elsősorban Észak-Amerikának és Ázsiának fejlesztett modell. A japánok ugyanis a Moszkvai Autószalont választották a premier színhelyéül.
A lényeg persze nem változott sokat, hisz csupán egy alaposabb modellciklus-közbeni frissítésről van szó, nem valódi modellváltásról. Elsősorban a hűtőmaszkot szabták át, méghozzá nem is akráhogy: a hatalmas, hatszögletes harcsaszáj-légbeömlő versenyautós agresszivitást költcsönöz a típus elölnézetének – vagy legalábbis ilyesfajta szándéka lehetett a tervezőknek. Minden egyéb szempontból az maradt a Camry, ami volt: erős és nagy, de messze nem prémium-kivitelű szedán – afféle újkori Volga az oroszok számára.
A műszaki megoldásai sem változtak: kétféle kivitelben készül, 2,5 literes négyhengeres és 3,5 literes V6-os benzinmotorral, az előbbi 180, az utóbbi 272 lóerős, és mindkettőhöz automata váltó jár. Természetesen az új változatból is készül hibrid változat, amellyel talán szürkeimport-járműként találkozhatunk az EU-n belül a későbbiekben.
A típus mégis inkább Észak-Amerikában számíthat nagy sikerre, ahol évről évre a legnépszerűbb személyautó címére is pályázhat.