Amit eddig titkoltak az új Twingóról

2014.08.29. 12:24

Fotókat már láthattunk az új modellről, és azt is tudjuk, hogy a harmadik generációs Smarttal közös, farmotoros alapokra épül. Ugyanakkor sok, felhasználói szempontból igazán lényeges részlet eddig ismeretlen volt. Így több külső-belső méret, illetve a dinamikai adatok egy része is csak most kerül nyilvánosságra.

A Twingo harmadik generációja az új alapstruktúrának köszönhetően 10 centivel rövidebb, mint az elődje: csupán 3,59 méter a hossz. Ugyanakkor a tengelytáv 12 centit nőhetett, egészen 2,49 méterig, ami a belső térben a gyáriak szerint 33 centi hosszirányú hely-többletet eredményez. Ugyanakkor a csomagtartó mérete csupán 188 liter, ami még a városi kisautók mezőnyében is kivételesen kevésnek tűnik, hisz a Fiat Panda 225, a VW Up! 250 litert kínál. Ez a farmotoros kialakítás, a sarkokba helyezett kerekek és a rövid karosszéria nyújtotta előnyök ára.

Motorból egyébként kétféle lesz: az alapmodellekbe az Sce 70 nevű ezres háromhengeres alighanem a Smarttól érkezett, kerek 70 lóerőt ad le 6000-es fordulatszámon és 91 Nm-t 2850-nél. Ezzel maximum közepesnek nevezhető dinamika érhető el: a Twingo az alapmotorral 14,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 151 km/h. Két változat készül ezzel a motorral, az egyik stop-start rendszerrel, a másik anélkül. Lesz azonban egy erősebb motor is. A 900 köbcentis TCe turbómotor a Renaulttól érkezik, és kerek 90 lóerős, 135 Nm csúcsnyomatékkal. Ez egész jól mozgatja a Twingót: a gyorsulási idő 100-ra 10,5 másodpercre csökken vele, a végsebesség pedig 165 km/h-ra nő.

A Twingo érdekes kísérlet a Renault részéről, hisz valószínűleg még ők sem tudják biztosan, hogy a tágas utastér, a kis méterek és a kellemes dinamika mennyire tudja majd ellensúlyozni a hátrányokat, amilyen a jelképes csomagtartó.